Як не втрачати орієнтири, що дають надію: про кращі практики впровадження програм ПСП на Буковині
03 липня 2025Освітні заклади Путильщини були одними із перших, де з ініціативи посадовців Управління інспекційної діяльності у Чернівецькій області Південно-Західного міжрегіонального управління Держпраці почали впроваджуватися програми психосоціальної підтримки у робочому середовищі.
Зокрема, в опорному освітньому закладі Путильщини «Розтоківський ліцей» ще у квітні 2024 року обговорено й затверджено План заходів зі збереження ментального здоров’я та психосоціальної підтримки. До виконання намічених цілей керівництво ліцею залучило практичних психологів, соціальних педагогів, медичних працівників, а участь у них брали всі: від педагогів закладу до школярів та їхніх батьків.
Зробити вдалося чимало:
- реалізація освітнього проекту «Коло підтримки: Як ти?»,
- проведення групових психоосвітніх сесій для вихованців закладу з протидії насильству у всіх його проявах, у тому числі, гендерному аспекті, з профілактики психічних розладів;
- організація вернісажу дитячої творчості «Здоров’я очима дітей»;
- проведення так званих психологічних пікніків та п’ятихвилинок під час оздоровчих відпочинкових кампаній тощо.
Такі ж психологічні п’ятихвилинки було впроваджено й в освітній процес, а ще організовано форуми, круглі столи, тренінги та інші інформаційно-комунікаційні заходи. До участі в них долучалися не лише педагоги та школярі, але й працівники органів місцевого самоврядування – виконавчого комітету Усть-Путильської сільської ради, її профільних відділів, місцевих громадських організацій та об’єднань.
Вдалося реалізувати й кілька просвітницьких кампаній зі збереження ментального здоров’я, під час яких розповсюджено інформаційні буклети та листівки. А ще організовано «ментальні доріжки» – тематичні заходи, під час яких учасники намагалися віднайти й проговорити про орієнтири, які дають надію і впевненість у завтрашньому дні, як їх зберегти й не втратити; як допомогти іншим, особливо тим, хто втратив такі ціннісні орієнтири, або ж переживає втрату, горе, перебуває у стані скорботи.
У рамках реалізації програми ПСП, педагоги закладу пройшли курси підвищення кваліфікації з надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу, втілення просвітницьких практик зі збереження та зміцнення психічного здоров’я серед батьків, опанування інструментів соціально-психологічної реабілітації. Для вчителів організовано та проведено тренінги, як оволодіти техніками самодопомоги, запобігти професійному вигоранню, долати стрес, віднаходити моральні сили, допомагаючи іншим.
Актуальна інформація з питань запровадження програм ПСП у робочому середовищі – https://pratsia.in.ua