Декларування
30 листопада 2021Оновлені роз’яснення НАЗК щодо заповнення декларацій станом 01.01.2024 року
Зміни та доповнення до роз’яснень
Функція автозаповнення чернетки декларації
Необхідні дані для заповнення декларації можна отримати з електронних реєстрів за допомогою кваліфікованого електронного підпису:
Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (https://bit.ly/2zeaaIQ) – містить інформацію, яку необхідно зазначити у розділах 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;
Офіційний електронний портал Держгеокадастру (https://e.land.gov.ua/) – містить відомості про власників та користувачів земельних ділянок, які потрібно зазначати у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;
Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://bit.ly/35uO94s) – інформація до розділів 8 «Корпоративні права» та 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї» декларації;
Електронний кабінет водія (https://bit.ly/2YyQsSw) – інформація знадобиться при заповненні розділу 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби»;
Електронний кабінет на сайті Державної податкової служби України (https://cabinet.tax.gov.ua/) – містить відомості про доходи;
Портал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) – містить інформацію про нараховану заробітну плату та пенсію;
Укрпатент (https://bit.ly/2xxa7Hk) – інформація щодо зареєстрованих патентів на винаходи, корисних моделей, промислових знаків, яка необхідна для заповнення розділу 10 «Нематеріальні активи».
Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України (https://cabinet.smida.gov.ua/) – інформація про номінальну вартість цінних паперів, яка необхідна для заповнення розділу 7 «Цінні папери».
Отримати роз’яснення щодо заповнення декларації можливо:
- звернувшись до уповноважених підрозділів/осіб із питань запобігання корупції у вашій установі. Їхні контакти можна знайти за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/katalog-upovnovazhenyh/.
- за телефоном Контакт-центру НАЗК +38(044)200–06–94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00;
- у пошуку за ключовим словом у базі знань НАЗК за посиланням: https://wiki.nazk.gov.ua/.
Для отримання технічної допомоги щодо роботи з Реєстром зверніться за адресою support@nazk.gov.ua або заповніть форму зворотнього зв’язку на вебсайті.
Що нового чекає на декларантів у 2024 році?
НАЗК починає активно розповідати про нові зміни в Реєстрі декларацій, де знайти всю необхідну інформацію для заповнення декларації та до кого можна звернутися, якщо не знаходите відповідей на свої питання.
Серед оновлень:
Нова форма декларації: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1965-23#Text.
Порядок подання повідомлення про суттєві зміни в майновому стані: https://bit.ly/3lkqe0J.
Оновлений порядок повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті: https://bit.ly/3rqiSMW.
Також, НАЗК затвердило Порядок заповнення декларації. Вперше у декларантів з’явилася повноцінна заюстована інструкція про те як правильно заповнювати кожен пункт декларації. Тепер подати декларацію буде ще простіше.
НАЗК продовжує активно готуватися до нового сезону подання щорічних декларацій. Тому зараз відбувається процес модернізації Реєстру декларацій, який має не лише змінити форму декларації, але й частково автоматизувати її заповнення.
Телефон контакт-центру НАЗК – +38 (044) 200–06–94.